سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرزند نانو

اختراع نانو بتن

یکی از اختراعات برجسته آقای صالح برمی اختراع نانو بتن می باشد که دارای پتنت بین المللی و مدال طلای مسابقات اختراعات مالزی می باشد./

 

بتن مسلح بدون میلگرد با استفاده از نانو لوله های کربنی(بتن (C.N.P

مقدمه:

بتنC.N.P  ((carbon nano pipe  محصولی است که با استفاده از تکنولوژی نانو مسلح میگردد . نانو لوله های مورد استفاده جهت مسلح کردن بتن مقاومت فشاری مشخصه بتن را تا 4برابر افزایش میدهد . همچنین نانو لوله های کربنی تا 80 برابر فولاد مقاومت کششی تحمل مینماید .

نتیجه آزمایش مقاومت فشاری در روش BS   عدد 800 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع را نشان میدهد که در صورت شرکت دادن این نمونه بتن در مسابقات سالیانه انجمن بتن امریکاACI  ، تا 35 درصد نسبت به بهترین نتایج کسب شده در این مسابقات افزایش کارایی فشاری نشان خواهد داد . همچنین نانو بتن CNP  در آزمایش کششی انجام شده تا ماکزیمم توان دستگاه کشنده (معادل 730 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع) تحمل نیروی کشش را نمایش داده است . به نحوی که دستگاه دیگر قادر به افزایش نیروی کششی نبود و همچنین امکان بارگزاری مجدد بر روی نمونه جدا شده از دستگاه وجود داشته است.

همچنین با توجه به عدم مصرف میلگرد در این نوع بتن هزینه ساخت و دستمزد تهیه، حمل ، پمپاژ و ریختن بتن در سازه های بتنی حداقل 30درصد کاهش میابد و بدلیل کاهش چشمگیر حجم بتن ریزی و قالب بندی زمان اجرا تا 4 برابر کوتاهتر خواهد شد .

در این روش مقاومت فشاری و کششی بتن تا اندازه ای افزایش میابد که امکان طراحی و ساخت سازه هایی با دهانه های بلند و ابعاد مقطع مینیاتوری فراهم میشود .

وزن و حجم بسیار اندک امکان ساخت ، حمل و نصب سازه های بتنی پیش ساخته با هزینه کم و زمان کوتاه را فراهم میسازد .با این روش ایده کسترش تمدن در فضا و دیگر سیارات از طریق ساخت ساختمان هایی که سازه آن بر روی کره زمین و با وزن و حجم بسیار اندک تهیه شده اند فراهم میشود .

نانو بتنCNP نسبت به بتن های معمولی  با 4 برابر افزایش مقاومت فشاری و حداقل 45 برابر

افزایش مقاومت کششی نوعی انقلاب در کلیه صنایع مرتبط با عمران را فراهم میسازد .

 

نانو بتن C.N.P چشم اندازی است که تحول در صنعت ساختمان را نوید میدهد